pátek 20. ledna 2017

Pokoj

Muselo to tak dopadnout.
Ve třetí třídě jsem dostala vlastní pokoj. Prý jsme s bráchou dělali jako koně (na to si nepamatuji), nastal čas nás oddělit.
Můj pokoj vznikl z máminy pracovny, vlastně jsem měla pokoj v mamčině pracovně nebo mamka pracovnu v mém pokoji?

Skříňový šicí stroj, vestavěná skříň s látkami a starý kuchyňský stůl na žehlení, přes něj se přehazovala žehlící deka, která měla hodně specifickou vůni... mokrá vlna :)
Pokoj byl nádherný, hlavně ten výhled. Jedno okno na kulturní dům, kde se daly pozorovat místní bály. Druhé okno přes střechy domů až na konec vesnice, pole a lesy. Tenkrát jsem tomu nepřikládala žádnou váhu. Dnes už vím, že na výhledu záleží. Utváří nás, neseme si ho v sobě. Když jsem pak po letech vozila děti ráno k babičce, chtělo se mi uprostřed křižovatky nad vesnicí zastavit a vyfotit ten nádherný výhled. Jako dítě jsem ho vůbec nevnímala.
Období, kdy byl stroj sklopen do skříňky přes skříňku žlutý ubrus se střídaly s obdobím klapajícího stroje, látky rozložené na zemi, kousky oblečení v různém stádiu rozešitosti. Mámka šila, hodně. Byla samouk. V době prázdných regálů v obchodech jsem byla obdivována za oblečení, které jsem nosila. (Jen to zkoušení bylo vopruz.)
Šití mě v té době moc nelákalo, často jsem si hrála na obchod s látkami. Mezi šicí stroj a žehlící stůl jsem přehodila nepoužívané žehlící prkno a prodávala látky, skládala, balila. Víc mě tenkrát lákalo pletení...
Jsem zase ta holka, prodávám látky, tentokrát vlastní autorské.


Nakoukněte do obchůdku na fleru.
Vše, co tam najdete, můžete levněji (bez fler marže) objednat i přes zprávy na profilu fb či přes email sarka.klimankova@gmail.com.

Látky jsou ve třech provedeních plátno, satén, kepr vše originální autorské látky,  100% bavlna, digitální tisk ČR. Vhodné i pro děti do 3 let.

1 komentář:

Díky, vaše milé komentáře mě inspirují k dalšímu tvoření a sdílení :)