neděle 3. ledna 2016

Hodnota věci



Líbí se mi dražby.
Jak šplhají ceny nahoru. Jak za pro někoho obyčejnou nepotřebnou věc, dokáže jiný dát horentní sumy.
Líbí se mi, že je některé umění jen pro ty, co ho dokáží docenit.
Nemluvím teď o snobismu a módních trendech. Dražbách spodního prádla či propoceného dresu, ale o držbách umění, originálních autorských děl…

Co je málo, co je moc? Kde je opravdová hodnota věci?
Vlastnoručně vyrobená věc má nevyčíslitelnou hodnotu pro tvůrce samotného a pro ty, co dokáží vidět spíš, co je za obrazem než na obraze. 

Osobnost tvůrce, nespočet hodni tréninků a zkoušení, naladění se, souznění.

*Pouzdro, kapsička

  

Moje pouzdro, vlastnoručně vyrobené, vlastnoručně prošité, s vlastním designem celku i látky, pro mě. Mám ho ráda, takové trochu chlapské (i když chlap by si ho asi nevzal :)), takové trochu retro. Jeden jediný exemplář na celém světě.  



Vyrobte si také "takové", které bude mít nevyčíslitelnou hodnotu jen pro vás.
Nebo ho vyrobte pro ty, kteří ho dokáží docenit. :)

Materiál

  • bavlněné plátno (Vzpomínka, z mého prototypového tisku.) 
Pokud se nehodláte pustit přímo do vlastních tisků,  doporučuji využít lokální autorské zdroje wilburrina, myyna, annanemone (koupíte u  Kodtokdyslysel) nebo zbytky mé prvotiny na ba_bum. Mé látky jsou aktuálně téměř spotřebované nebo vyprodané, plánuji dotisk a nové kousky, sledujte.
  • zbytky kůže (Zkuste pro začátek čalounictví v okolí, většinou mají a dají. „Pokud váš stroj prošije čalounickou koženku, prošije i kůži,“ říkal pan čalouník.),
  • vatelín,
  • zip (Já aktuálně tíhnu ke kovovým.),
  • nitě.




Střih, návod
Na internetu se dá najít tisícece a jeden  návodů na ušití kapsičky, podstata je stále stejná, občas malý rozdíl v detailu, v zakončení zipu, vyztužení. Hledejte, hrajte si.
Kdo potřebuje ještě trochu inspirace  tak třeba tady něco málo z nekonečných vod pinterest, někdy i s návodem:).


Já to šití a látečky prostě miluju. :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky, vaše milé komentáře mě inspirují k dalšímu tvoření a sdílení :)