čtvrtek 10. září 2015

Už to vypuklo... DIY penál

Jak já se letos netěšila na školní rok. Poslední týden prázdnin jemné mravenčení kolem žaludku, vůbec, vůbec jsem se netěšila. Letošní prázdniny byly krásné, pohodové. V práci byla klidnější fáze projektu. Děti, když nebyly s námi, byly u babičky. Žádný stres, že za 10 minut zavírají školu/školku a já ještě stojím v zácpě. Žádný raní úprk do školky, školy, práce a zase úprk zpět. Odpoledne rozbitá/zabitá rozvozy a svozy na kroužky.

Zato náš druháčekse se od druhého týdne prázdnin  pravidelně ptal, kdy už zase začne ta škola. Tuto sobotu ráno vstal a když zjistil, že je sobota, otráveně prohlásil"Neeeee sobota, já chci do školy…!"

A já si po prvním týdnu školy v pátek ráno uprostřed křižovatky s hrůzou uvědomila, že na semaforu, který jsme právě minuli  byla červená.

 
Na složitější šití jsem nenašla sílu ani prostor a i taková drobnost jako je jednoduchý penál  dala mým mozkovým závitům v 9 večer zabrat. Samozřejmě jsem chtěla minimum švů a vše pěkně začištěné.

Materiál si Šimča vybral sám, mezi vzorečky, když jsme vyzvedávali tuto látku.
Vzoreček přesně odpovídal rozměrům a zadání, na dvě tužky a pero, žádné obrovské penály, které zaberou půlku pracovní plochy. Takový byl požadavek pí učitelky. Já měla radost, že jsme předběhli dobu, když jsme obr penál zarhli už vloni. Ten loňský bude letos na pastelky, pěkně v lavici.

Líbí se. Jednoduchý a krásně dlouhý.

 




 

Materiál: 
  • Vrchní látka plátýnko 28 x 15 cm (naše organická bavlna - měsíc havrana z Cloud9 Fabric - vzoreček si Šimča vybral osobně na pražské adrese Veverkova 10 aka Kdotokdyslyše) 
  • Výztuha nejlépe nažehlovací (co dům dal)
  • Podšívka rozměry viz vrchní látka, příště bych nepatrně zmenšila, lépe bude uvnitř sedět (opět co dům dal)
  • Zip 25cm

Výsledný rozměr ca 25 x 6 cm.


Pokud by byl zájem o návod, piště do komentářů... Už dlouho si slibuji, že si ušiju penál taky pro sebe a své pastelky :))) Návodů na netu je ale dosti, i když jsou věštšinou ze 4 ks látky, což je při dostatku materiálu pohodlnější.



1 komentář:

  1. Dobrý den, poprosila bych o návod. Děkuji a zdravím, Šárka. s.kolarova@seznam.cz

    OdpovědětVymazat

Díky, vaše milé komentáře mě inspirují k dalšímu tvoření a sdílení :)