čtvrtek 27. srpna 2015

Není nad klasiku - DIY pouzdrová sukně pod kolena


I když se tak netvářím, radost mám, velikou.
Ale foťte se samospouští, 10 sekund, dojít na místo, srovnat sukni, triko, vlasy, postoj a grimasa..., než si uvědomím, že bych se měla taky nějak tvářit, je vyfoceno a tak stále dokola :) ...  někdy se zadaří, ale to pak většinou stojím jak ...

Sukně klasika nejklasikovatější, pouzdrová.
Pouzdrová prostě musí být.
Sluší všem, snad jen těm bez tvarů s klučičí postavou ne. Chce to prostě řádné správné pořádné pozadí...


Krásně sedí. Světe div se, mám ji do pasu :)
Vymazlená, délka založená v ruce.
Skrytý zip se vydařil, sedl jak ulitý.
 
Střih: Burda 08/2015 tento.
Drobné úpravy na mou postavu,
Pro lepší siluetu nepatrné zúžení od boků dolů viz schéma níže.
Chvíli jsem váhala nad délkou do půli kolen či nad kolena, pak ale zvítězila podkolena.
Konečně jsem zase šila "něco pořádného", předním ještě podzimní kabát o tom někdy příště. Užila jsem si to, strašně mě to bavilo....

 

Moje úprava střihu modře.

schéma zdroj Burda 08/2015

4 komentáře:

  1. Jsem ráda, že jste se vrátila. Díky Vám jsem pochopila a před lety upletla svůj první raglánový svetr shora. Jsou to už 4 roky, ten čas ale letí. Také Vaše háčkovaná čepička ze sportiva od Vlnapu mě inspirovala, že ponožkovka nemusí být pouze na ponožky. Ráda jsem četla Váš blog. Dokopala jste mě dokonce i k ušití mých prvních flesových tepláků ze staré deky. Moc Vám děkuji.
    Ráda bych se pustila i do šití sukní, ale jsem samouk a v látkách se nevyznám. Prosím o radu, jakou látku bych měla na sukně použít. Byla jsem v krámu, ale prodavačka se moc nadšeně netvířila. Chtěla bych nakupovat na strákuch Látky mráz, ale netuším co bych měla koupit - bavlna, kostýmková látka nebo bavlna strečová?
    Předem dík za každou radu.
    Tereza

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak takovýto komentář zahřeje, díky, díky moc, radost.
      Látky na sukni > záleží jakou sukni chcete. Podle mě se dá sukně ušít "z čehokoli" záleží na střihu a představách. Jediné na co je třeba si dát pozor je mačkavost látek a průhlednost.
      Široké nabírané sukně snesou i obyčejné mačkavé plátýnko,
      u úzkých bych dala přednost nemačkavým látkám, pokud jsou hodně úzké je lepší, aby byly látky pružné s podílem elastanu apod. Mohou být bavlněné, směsové i umělé...
      Není nadto si látku osahat, na interetu je velký výběr, ale těžko se někdy napoprvé odhaduje, co člověku přijde.
      Důležitá je i gramáž, klasické plátno má většinou okolo 145 g/m2, slabší jsou popelíny ideální na léto, vyšší gramáže jsou na podzim, zimu...
      ...

      Vymazat

Díky, vaše milé komentáře mě inspirují k dalšímu tvoření a sdílení :)