čtvrtek 6. srpna 2015

DIY asymetrická sukně

... lehounká, chladivá.


Nechápala jsem módu bokových riflí, nějak mi přišli moc nízko. Odhodlala jsem se k nim, když už je všichni okolo nosili řádnou chvíli. Chodila jsem a pořád je popotahovala výš, bála se ohnout.
Teď nechápu, jak jsem kdysi moha nosit něco výš než nad boky a vůbec něco až do pasu. Teď bych se z toho "osypala", bytostně to nemám ráda.
Tedy sukénka pěkně boková, kam jen chcete, aby až spadla, rozhodně pod pupek, aby nemusely být záševky. Drží jen díky šíři boků. Obléci se dá pohodlně, neb má postranní zip. V pase je sice ozdobná guma, plní však funkci jedině a pouze okrasnou. Aby si měl vítr s čím pohrávat, rozparek. Úzký volánek romantice zadosti.




Jak jsem na to šla já.

Pro ty co milují názornost a schémata více než text pěkně schematicky.

MATERIÁL                                                                                                                                                             
Lehká vzdušná splývavá látka.
Lépe asi nemačkavá, ale každý ať si podle chuti a naturelu vybere.
Spotřeba: šíře 150 cm délka 0,7 m (resp. délka sukně + ca 20 cm)  
Pokud vzor a materiál dovolí lze vtěsnat i do 0,5m. Kdo si netroufá, rezervu zvolí.



VYTVOŘENÍ STŘIHU                                                                                                                          
   1. Změříme obvod nad boky, tam kde chceme mít sukni usazenou.
       Vydělíme dvěma a přičteme na každé straně 1,5 cm, tzn. např. u mě obvod 86 /2 = 43 + 3 = 46 cm.

   2. Vzdálenost od horního okraje sukně k linii boků (u mě 12 cm).


   3. Obvod boků + 5 až 10 cm + přídavky na švy (u mě obvod ca 100 + 5 + 3 = 108 cm).
   4. Délka sukně.
      * Naměříme délku na krátké straně bez kanýru (moje je 36 cm).
      * Naměříme délku na delší straně bez kanýru (moje 57 cm).
      * Přidáme přídavek na šev na spodním okraji 0,5 - 1 cm. Spojíme spodní okraj sukně.
   5. Horní podsádka ca 2,5 cm - ozrcadlit sešikmení boků.




VÝSLEDNÝ STŘIH
   Stříháme 2x zrcadlově (1x přední, 1x zadní díl)
   Kanýr - výsledná šířka 2cm. Stříháme pruh o délce  minimálně 1,5 x spodní obvod sukně,  šířka 4 cm.

POSTUP                                                                                                                                                              
   1. Obentlujeme oba díly kolem dokola, kromě spodního okraj. (každý zvlášť)
   2. Sešití bočních švů.
       * Začněme na straně se zipem. Můžeme sešít celý boční šev kromě horní podsádky
          a vložit "skrytý zip" třeba TAKTO. Zip vkládáme viz vyznačené místo.
       * Sešijeme boční šev na straně,  kde bude rozparek až k rozparku.
  3. Připravíme si kanýr.   
       * Začistíme spodní stranu kanýru dvojitým zahnutím a přešitím
       * Horní okraj kanýru nastehujeme a nařasíme na délku spodního obvodu sukně.  
          Řasení - prošít volným stehem na stroji, nastavit niť co nejvolněji, na co nejdelší steh.
          Nechat delší konce nitě a tažením nařasit, niť zavázat. 
          Existují i řasící patky pro stroje (směle na google - výběr, obrázky, videa...)
          Až  bude řasení mým denním chlebem, určitě si pořídím, možná i dřív :))
  4. Přišijeme kanýr k spodnímu okraji, začistíme, sentlujeme.
  

   5. Začistíme rozparek, skrytým stehem v ruce / na stroji nebo obšijeme. 
       Já mám tentokrát vymazlené, začištěné ručně.
   6. Horní lem. Zahneme přídavek dovnitř a prošijeme, tak jednoduché to je.
       Pro koho je to příliš snadné resp. chce zpevnit horní lem a sukénku si ještě trochu vymazlit.
       Může, tak jako já, přidat i ozdobnou gumu, pak je lepší mít začišťovací lem zvlášť, 
       všít gumu mezi sukni a podsádku.


       Je to asi zvěrstvo, ale jde to i takto. Stejně by se na to někdo zeptal :)))


      Dolní okraj podsádky je lepší po stranách přichytit pár stehy ručně k bočním přídavkům na švy,  
      aby se nevytáčela ven.

Je hotovo. 
Příjemné šití, užívejte léta, tepla a sukýnek.
   
  


Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky, vaše milé komentáře mě inspirují k dalšímu tvoření a sdílení :)